Sparer tid og penger med ny nettside fra DMT

Hvordan gjøre hele jobben på halve tida? Drammen Dørfabrikk, DDF, slipper å tenke på manuelle produktoppdateringer på nettsiden sin etter at de fikk DMT til å lage ny nettside med NOBB-integrasjon.

Utfordringen

Tidligere måtte DDF oppdatere produktdata i tre ulike systemer når de skulle legge til nye produkter, legge til bilder, eller endre priser og annen produktinformasjon på nettsiden sin.

Produktene ble først oppdatert i eget ERP-system, deretter i NOBB og på nettsiden. Med 12 000 produkter på lager sier det seg selv at det ble et virvar av produktinformasjon som gikk i alle mulige retninger på kryss og tvers av ulike systemer.

– Det ble mye å holde styr på. Det var vanskelig å holde alt oppdatert, noe som førte til at ikke alt av produktinformasjon var korrekt til enhver tid, sier daglig leder ved DDF, Gunnleif Melgaard.

Målet med en ny nettside var klinkende klart: er det mulig å sikre oppdatert produktinformasjon til enhver tid, og samtidig spare tid og penger ved å lage en helt ny løsning?

Og ikke minst: hvordan lage en nettside som dekker behovet til to vidt forskjellige målgrupper?

 

100 %

automatisk oppdaterte data med ny nettside

Bilder av hvordan ny hjemmeside med NOBB-integrasjon ser ut
Mobilvennlig nettbutikk og hjemmeside designet for DDF

Løsningen

Kreative og løsningsorienterte folk i DMT brettet opp skjorteermene sine, og utviklet en nettsideintegrasjon med NOBB slik at DDF kunne bruke bare NOBB når de skulle oppdatere produktinformasjonen sin.

Det ble også laget en integrasjon mot Visma for å hente og vise lagerstatus på nettsiden. Og ikke minst: det ble laget et eget produktsøk, slik at husbyggere og oppussingsentusiaster i hele Norge enkelt kan finne akkurat sin drømmedør.

Men ivrige UX-entusiaster og designere stopper ikke når de først har funnet ut at det går an å gjøre brukeropplevelsen på en bedriftsnettside enda bedre. Derfor ble det utviklet også blant annet:

  • En egen søkbar forhandleroversikt
  • Nytt, skreddersydd design på nettsiden
  • Spesialutviklet WordPress-plugin (tilleggsfunksjonalitet) for DDF

Melgaard er strålende fornøyd med resultatet etter lanseringen av den nye nettsiden:

– Nå er produktinformasjonen på nettsiden alltid oppdatert – uten at vi trenger å gjøre noe som helst der. Vi gjør jobben én gang i NOBB. Resten går av seg selv, sier Melgaard.

Team

Dette er DMT-folka som har jobbet med nettsiden til DDF

Designer og prosjektleder Hilde Kielland Mølmen

Hilde Kielland Mølmen

Designer og prosjektleder

969 42 243
Kai Røen DMT AS

Kai Røen

Leder – digitale tjenester

459 73 322