Nettbutikk for Aukrustsenteret

DMT har utviklet ny nettbutikkløsning for Aukrustsenteret. Salget har økt betraktelig etter lanseringen.

Utfordringen

Aukrustsenteret hadde i flere år hatt en gammel nettbutikkløsning som genererte lite salg. Målet med en ny nettbutikk var derfor åpenbart: gi en bedre brukeropplevelse som kan få opp omsetningen.

vareutvalg aukrustsenteret
739 %

økt trafikk til nettsiden etter at den nye nettbutikken ble lansert. Omsetningen måneden etter lansering var også langt høyere enn tilsvarende periode året før den nye nettbutikken ble publisert.

Løsningen

Webdesigner Kai startet med å sørge for å gjøre nettbutikken 100 % mobilvennlig, og ikke minst få på plass et visuelt design som var i tråd med det øvrige innholdet på hjemmesiden.

I og med at nettsiden  hadde funksjonalitet for billettkjøp fra før av, ble det også laget en funksjon der samme brukeropplysninger blir brukt for alle typer kjøp.

Det ble valgt en løsning der nettbutikken er 100 % integrert i hjemmesiden, noe som bidrar til at Aukrustsenteret sparer betydelige summer på å slippe å ha to separate løsninger for hjemmeside og nettbutikk.

I tillegg ble det etter lansering jobbet med søkemotoroptimalisering av det viktigste innholdet i nettbutikken. Aukrustsenteret investerte også i en workshop, slik at de selv kan gjøre enkel søkemotoroptimalisering av nettbutikken sin.

Resultatene lot ikke vente på seg. Kort tid etter lansering hadde trafikken til aukrust.no økt med over 700 %!

Her kan du se nettbutikken til Aukrustsenteret

Team

Dette er DMT-gjengen som har jobbet med nettbutikken:

Kai Røen

Kai Røen

Leder – digitale tjenester

459 73 322
Rune Eng

Rune Eng

Daglig leder og prosjektleder

481 17 293
Tormod Sperstad

Tormod Sperstad

Digital rådgiver og avdelingsleder

482 99 802