Google Ads for Book Trysil Online

Destinasjonsselskapet Book Trysil Online halverte kostnadene, og økte antall klikk inn til hjemmesiden med nesten 600 % etter at markedsføringsbyrået DMT tok over administrasjonen av Google-annonsene.

Utfordringen

Book Trysil Online var usikre på hvor mye de fikk igjen for pengene de bruke på Google Ads (tidligere Google AdWords).

DMT, som ble leid inn til å ta en full gjennomgang av alle annonsekampanjer, fant fort ut at her kunne det være mye å hente. Spesielt når de så at antall personer som klikket på annonsen var svært lavt i forhold til antall ganger annonsene hadde blitt vist.

mobilskjerm med Google-annonse
563 %

økning i antall klikk til hjemmesiden, og mer enn en halvering av annonsekostnaden. Det var det umiddelbare resultatet etter at DMT tok over Google-annonseringen.

Skjermbilde av Google AdWords
Bilde som viser ferdig Google-annonse

Løsning og resultat

Det første som ble gjort, var å gjøre en grundig søkeordanalyse for å avdekke hva kundene faktisk søkte etter. Deretter ble det satt opp en helt ny kampanjestruktur.

For å få best mulig utbytte av Google-annonsering, er det viktig å følge med på kampanjene. Derfor ble det også satt opp fast oppfølging og fortløpende justering av annonsene. Det ble også gjort justeringer av landingssidene for kampanjene.

De positive resultatene kom umiddelbart.

Kort tid etter lansering, var klikkraten oppe i 6,9 % (gjennomsnitt for bransjen er ca. 3 %), noe som var en forbedring på nesten 600 %.

 

Team

Følgende har jobbet med Google Ads for Book Trysil Online:

Tormod Sperstad

Tormod Sperstad

Digital rådgiver og avdelingsleder

482 99 802
Kai Røen

Kai Røen

Leder – digitale tjenester

459 73 322